avokádó
Magazin

A legegészségebb déligyümölcsök

A déligyümölcsök széles körben hozzáférhetők Magyarországon, és érdemes fogyasztani őket, mivel nagyon sok vitaminnal és tápanyaggal rendelkeznek.

A legegészségesebb gyümölcsök között válogattunk most ebben a cikkben.

Avokádó

Sok ember nem tekint déligyümölcsként az avokádóra, pedig ez a világ legegészségesebb gyümölcse. Az alligátorkörteként is emlegetett avokádót nyersen, salátákban és krémként is lehet fogyasztani. Dél-Amerikában már évezredek óta termesztik, de a magyar konyhában jóval kevésbé van jelen. Az avokádó jótékony hatással van az inzulinszintre, mert a többi gyümölcstől eltérően nagyon alacsony a cukortartalma, így cukorbetegek számára kiemelten ajánlott. Emellett rengeteg rostot és vitamint tartalmaz.

Gránátalma 

A C-vitaminban, kálciumban és káliumban gazdag gránátalma csökkentheti az LDL koleszterinszintet, a vérnyomást és a vírusfertőzések kialakulásának kockázatát. Gyulladáscsökkentő hatása mellett az emésztést is segíti. Soka nem szeretik magvas formájában és inkább gyümölcsléként fogyasztják.

Mangó

Az indiai szubkontinensről származó mangót a gyümölcsök királyának is szokás nevezni, mivel a mangóban megtalálható antioxidánsok segíthetnek a krónikus betegségek megelőzésében. Csakúgy, mint a gránátalma, a mangó is jótékony hatással van a koleszterinre és a vérnyomásra. Bár Magyarországon a mangót nem sokan fogyasztják rendszeresen, az elmúlt pár évben egyre népszerűbbé vált a mangóból készült, indiai konyhában gyakran használt fűszeres szósz, a csatni.

Pitaja (sárkánygyümölcs)

A pitaja egy dél-amerikai kaktuszgyümölcs, de savanykás íze inkább az egreshez és kivihez hasonlítható. Kitűnő immunerősítő a magas magnézium, C-vitamin és karotinoid tartalmának köszönhetően. A pitaja azon ritka gyümölcsök egyike, melyek vasat is tartalmaznak. Alacsony kalóriatartalma miatt tökéletes fogyókúrázóknak is. 

Maracuja (passiógyümölcs)

Az A-és C-vitaminokban gazdag, savanykás ízű maracuja koleszterincsökkentő hatású. A Brazíliában őshonos gyümölcs antioxidánsokban nagyon gazdag és a bőrápolásban is széles körben használják, de a latexallergiásoknak vigyázniuk kell a maracujával, mivel keresztreakciót válthat ki náluk. 

Papaja

A papaja sok emésztőrendszeri megbetegedést tud enyhíteni. Savanykásabb íze miatt általában hozzáadják más gyümölcslevekhez vagy más ételekkel együtt fogyasztják. Például salátákhoz kiváló választás. 

Kivi

Már napi két zöld kivi is biztosítani tudja a napi C-vitaminszükségletet, de az aranyszínű fajtája még ennél is sokkal több vitamint tartalmaz. A kivi E-vitaminban, K-vitaminban, rostokban és antioxidánsokban is bővelkedik. 

Citrusfélék

A citrom, narancs és grépfrút mind kihagyhatatlanok, ha a legegészségesebb gyümölcsöket keressük, mert nagyszerű gyulladáscsökkentők. Mindemellett magas flavonoid tartalmuk csökkenti a cukorbetegség és szív-és érrendszeri betegségek kockázatát is.

Még szintén kedvelheted...