Magazin

Hogyan lehet fenntartani az egészséges fogakat?

Fogaink a test legegészségesebb részei, de különös gondosságot is igényelnek. Leginkább azért, mert állandó támadások érik őket az ételektől és italoktól.

Az egészséges fogak megőrzése kulcsfontosságú testünk általános egészségéhez is. A fogak is látásunk kulcsfontosságú részét képezik – a mosolyunk képes lenyűgözni vagy taszítani. Íme néhány a leghatékonyabb módszerek a fogak egészségének megőrzésére.

Mosson fogat!

Igen, elcsépeltnek hangzik, de igaz. Ha naponta legalább kétszer mos fogat, megelőzi a fogszuvasodást, és megőrzi a fogak frissességét, védelmét és természetesen fehérségét.

A fogak igényeitől függően különböző fogkrémeket használhat. Ha érzékeny fogai vannak, speciális pasztákat kínálnak az Ön számára. Ha sok dohányzik vagy iszik kávét, olyan pasztákat készítettek az Ön számára, amelyek eltávolítják a foltokat ezekből a tevékenységekből.

Csak kitartással megőrizheti fogai egészségét. Fontos, hogy kialakítsuk a helyes szokást a fogmosáshoz – reggel felkelés után és este lefekvés előtt. Az esti fogmosás különösen fontos az Ön számára minden nap eszel ételt .

A megfelelő fogmosás

Nem elég csak fogat mosni. Okosan moss fogat, ne csak véletlenszerű mozdulatokkal. Próbálja meg elérni a fogak nehezen elérhető területeit.

A megfelelő mosás időnként növeli a mosás hatékonyságát. A legtöbb baktérium a fogak nehezen elérhető helyén található. Különböző fogkefék vannak a piacon, amelyek különleges kialakítással elérik ezeket a helyeket.

Ne dörzsölje túl a kefével a fogait

Bármennyire is jó a fogmosás, nem szabad túlzásba vinni. Ha túl gyorsan és erősen mos fogat, akkor belefáradhat a fogzománcba.

Tegyen gyengéd mozdulatokat, és ne rohanjon fogat mosni lekvár elfogyasztása után. Ha nemrégiben valami édeset evett, akkor várjon körülbelül egy órát, mielőtt fogat mos, mert a savas ételek lágyítják a zománcot és ezáltal növelik a sérülés kockázatát.

Keressünk fel fogorvost

Profilaktikusan keresse fel orvosát néhány havonta egyszer. Ezzel megelőzheti a kellemetlen meglepetéseket, és sok fejfájástól megkímélheti magát, ha fogainak egészségéről van szó.

A fogorvos képes lesz azonosítani azokat a problémákat, amelyek elkerülhetik Önt. Ne féljen diagnózisaitól – jobb időben kezelni a fogait, mint komplikációk esetén. A fogorvoshoz való látogatás stresszel járhat, de amikor egészséges fogakkal távozik, hálás lesz önmagának, hogy volt bátorsága felkeresni őt.

Kerülje a túl sok cukrot, mert káros a fogakra

Igen, a cukor a fogszuvasodás egyik fő oka . Rendkívül agresszíven károsítja a fogakat, és ha túlzásba viszi a cukorral, ne tegye, különösen akkor, ha nincsenek jó higiéniai szokásai a fogakkal kapcsolatban.

Ételek és italok, amelyek határozottan károsítják a fogakat: Coca-Cola, csokoládé , gyümölcslevek, fagylalt, krémek, gyorsételek, szénsavas italok és még sok más. Ha már megszokta a lekvár fogyasztását, akkor nehéz egy napra feladni, de higgye el – fogyasztásának csökkentése nemcsak a fogai, hanem az általános egészségi állapotát is javítja.

Csökkentse a dohányzást

Ha komolyan törekszik az egészséges fogak megőrzésére, akkor a dohányzás csökkentése egy lépés, amelyet meg kell tennie.

A cigarettázás nem csak foltokat okoz a fogakon, és rossz lesz a lélegzete, de károsítja az ínyt is. Ha csökkenti vagy teljesen leállítja, nemcsak a fogai lesznek hálásak, hanem a test számos szerve is.

Csökkentse az alkoholfogyasztást

Az alkohol egy másik káros anyag, amely a fogaink ellensége. Az alkohol károsíthatja a fogak zománcát és növelheti a nagyon súlyos betegségek kockázatát a szájüregben. A dohányzással kombinálva az egyik legveszélyesebb koktélt kapja, amelyet a szervezet használhat.

Egyél kalciumot tartalmazó ételeket

A kalcium a szájban lévő savak természetes “ellenszere”. Éppen ezért a kalciumban gazdag ételek segítenek megvédeni a zománcot ezen savaktól. Ilyen ételek lehetnek tej és sajt. A kalcium egészségesen tartja a fogakat és a csontokat.

Fluor

A fluorid elengedhetetlen a jó fogkrémekhez. Erősíti a zománcot és harcol a fogszuvasodás korai szakaszában. Ezenkívül a fluorid védi a zománcot az élelmiszerekben található savaktól és a szájban lévő baktériumoktól.

Hidratálja a száját

Ha gyakorolni kemény, akkor kell egy csomó vizet többször edzés közben. A vízigény természetesen nemcsak edzés közben létezik. Az aktív hidratálás segít a szájban lévő baktériumok mosásában.

Még szintén kedvelheted...