csésze kávé
Magazin

Kávé – hasznos a fogyasztása vagy nem?

A szakértők nem értenek egyet abban, hogy a kávéfogyasztás előnyös vagy káros. Ellentmondó tanácsokat adnak a koffein egészségre gyakorolt ​​hatásáról és általános állapotáról.

Egyesek úgy vélik, hogy a kávé fokozza az anyagcserét, megőrzi az állóképességet és a koncentrációt, miközben hozzájárul a fogyáshoz. Mások azonban arra figyelmeztetnek, hogy a több kávé elfogyasztása gyomorbetegségekhez, szívproblémákhoz és akár rákhoz is vezethet.

Nem titok, hogy a koffein erős függőséget okoz, akárcsak a cukor és a nikotin. Az a személy, aki hozzászokott a napi kávéfogyasztáshoz, általában fejfájástól szenved, amikor abbahagyja a fogyasztását, ami a kialakult függőség jellegzetes jele. 

Ezen ellentmondó vélemények miatt itt megpróbálunk választ adni arra a kérdésre, hogy a kávéfogyasztás hasznos vagy káros. A széles körben elterjedt vélemények közül melyik mítosz, és melyik igaz?

Mi az oka a kávéfogyasztással kapcsolatos ellentmondásos véleményeknek?

A mai napig nincs végleges tanulmány, amely meggyőzően bizonyíthatná a kávé hasznosságát vagy kárt. Ez lehetőséget ad a találgatásokra a tudományos közösségben.

A kávéfogyasztás előnyei

Számos tanulmány azonban arra a következtetésre jutott, hogy azok, akik kávét isznak, általában túlsúlyosak, és kisebb az esélyük a májbetegség kialakulására. Egy másik előny, amelyet egy ilyen vizsgálat során találtak, a neurodegeneratív betegségek, például a Parkinson -kór és a 2 -es típusú cukorbetegség megelőzése.

Ez fáj

Sajnos a jó hír itt véget ér. Más tanulmányok a kávé ártalmát mutatják, amelyet a gyomor- és bélbetegségek, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása jellemez.

Honnan származnak a különböző vélemények?

Ezek az ellentmondó vélemények a kávéivók genetikai tényezőivel magyarázhatók. Van egy gén, amely segít a szervezetnek gyorsan megszabadulni a koffeintől és a kávétól. Az ilyen emberek általában gyorsan megtapasztalják a pozitív energiaáramlást a kávéfogyasztás után. Náluk a kávé inkább előnyökkel jár, mint árt. Káros azonban azoknak, akiknek az anyagcseréje lassabban dolgozza fel.

Az eredmények további eltérése az alkalmazott szemek típusától, valamint a pörkölés hőmérsékletétől függ. A kávé hatása rád is függ a napi evés mennyiségétől, valamint az ételektől, amelyekkel kombinálod. Fontos megjegyezni, hogy mérsékelt mennyiségű kávéra nincs szabvány vagy norma világszerte, egyszerűen azért, mert napi két csésze túl sok lehet az egyik személynek, és túl kevés a másiknak.

Az is érdekes, hogy a kávé gazdag antioxidánsokban és biológiai összetevőkben, amelyek hasznosak azok számára, akik képesek jól metabolizálni a kávét. De ha úgy érzi, hogy az ivás után nem érzi jól magát, akkor jobb, ha óvatos a mennyiségekkel, vagy tartózkodik a bevételétől – a szervezet azt mondja, hogy ez az ital nem Önnek való.

A kávéfogyasztás valóban segít a fogyásban?

A kávéban lévő koffeinnek köszönhetően, amely a lipolízis folyamatát okozza, a felesleges zsírmolekulák lebomlanak, és a szervezet szénhidrát helyett energiát használ fel. Ez azt jelenti, hogy a jó gyakorlattal kombinálva a kávé valójában súlycsökkenéshez vezet .

Azonban nem minden ember, aki kávét iszik, gyenge. Ennek oka lehet a túlzott mennyiségű koffein felszívódása és a kortizol hormon emelkedett szintje , amely megakadályozza a zsírégetést. Egy másik ok a túlzott édesítés, vagy sok tej vagy tejszín hozzáadása a kávéhoz. Ezért, ha valóban kávét szeretne használni a fogyáshoz, akkor azt több gyakorlással kell kombinálnia, és nem adhat hozzá tejszínt és cukrot.

A kávé árt a cukorbetegeknek?

Az a tény, hogy a kávé csökkenti a szervezet inzulinérzékenységét, ami megakadályozza a növekvő vércukorszint kezelését. Ezenkívül a kávéfogyasztás után megnő a szervezetben a lipolízist elősegítő adrenalin.

Dehidratálódik az ember kávéfogyasztás után?

Bár a kávéfogyasztás növeli a vécé látogatások számát, számos tanulmány kimutatta, hogy a szervezet nem dehidratálódik a koffein használata után, még komoly edzés után sem. Egyesek azt is állítják, hogy a kávé ugyanolyan hidratáló, mint az ivóvíz. Persze, erre semmilyen bizonyíték nincs. Az viszont biztos, hogy a kávézás árt a fehér fogaknak.

A kávé befolyásolja a sporteredményeket?

Mivel sportról beszélünk , nem titok, hogy a kávéfogyasztás növeli az állóképességet, növeli az adrenalint, növeli a fájdalomtűrést és serkenti az idegrendszert. Ez lassítja a kimerültséget és javítja a fizikai aktivitás eredményeit.

Ha súlyemeléssel, sprinteléssel és más állóképességi sportokkal foglalkozik, a kávé segít erősebb izmokat fejleszteni az ilyen gyakorlatok során.

Vannak -e toxinok a kávéban?

Sajnos van ilyen összetevő a kávéban. Ochratoxin A -nak hívják, és rákkeltő, mert a tárolás során tárolt penészes kávébabból származik. Ez az összetevő ellenáll a túl magas és a túl alacsony hőmérsékletnek is, így a szemek pörkölése és őrlése nem segít eltávolítani.

Minimális mennyiségek

Ennek ellenére ennek az anyagnak a mennyisége nagyon csekély egy csésze kávéban. Még ha napi néhány csészével iszik, a mennyiség minimális marad, és a kávé hasznos rákellenes összetevői ellensúlyozzák ezt az anyagot. A mitotoxin miatt nem kell sietnie a kávé feladásával, mivel ugyanez az összetevő megtalálható sok más gyakori élelmiszerben, például a gabonafélékben, a földimogyoróban, a tejben és még a borban is, és a kávé sem tartozik a leginkább zavaró mitotoxinforrások közé.

Koffeinmentes kávé

És végül – jó hír azoknak, akik nem tolerálják a koffeint, de mégis élvezni akarják a kávét. A koffeinmentes kávé ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a koffeinmentes kávé. Antioxidánsokat tartalmaz, amelyek javítják az anyagcserét; biztosítja a szükséges energiát, és jótékony hatással van az egész szervezetre.

Ez a cikk nem számít orvosi véleménynek, csupán a tájékoztatást célját szolgálja.

Még szintén kedvelheted...